MikroKopter - Forum » MikroKopter » MK in Holland !!

MK in Holland !!

Seite: « < ... 77 78 79 80 81 82 83 84 85 > »

Autor Neuer Beitrag
Mitglied
Dan moet je een 'knijper' hebben met een diepe bek die er helemaal overheen kan denk ik.
Mitglied
Klopt, zo doe ik het ook. Geen gewone knijper maar ik gebruik een soort hobby lijmtang waavan ik de veerspanning en een poot verlaagd heb.
Gaat prima.

Of elke andere methode als je maar tegen die vier pennen komt.
Mitglied
Hej dat is een goeie, die ga ik ook eens in elkaar knutselen.
Maakt het dan nog uit dat alle I2C lijnen aan elkaar zitten ?
Of moeten die los, als je de firmware wilt bekijken/upgraden ?

Gtz
Mitglied
Kan allemaal blijven zitten.

Kijk hier bij X3 voor de aansluiting met MKUSB:

http://mikrokopter.de/ucwiki/MK-USB
Mitglied
Ik vroeg mij af hoe jullie op een makkelijke manier de micro-SD kaart van de NC uitlezen. Er moet een makkelijkere manier zijn dan de kap eraf te halen en dan onder de MKGPS en het shield de SD eruit te priegelen.
Mitglied
frank

normaal kan je de file via de mktool csv download doen

eric
Mitglied
Daar kun je toch alleen de data van de scope opslaan en niet de LOG van de .GPX en de .KML bestanden uit de Micro-SD halen.
Mitglied
Hallo MK liefhebbers,

Ik ben nieuw op dit forum, natuurlijk wel al weken meegekeken en honderden paginas doorgelezen over de mikrokopter.
Nu heb ik vierkante ogen en een paar vragen aan jullie als ervaringsdeskundigen!

Ik sta op het punt een Hexa XL of Okto XL te kopen, vooral de mogelijkheden van de MK spreken mij aan als hobbyist in de electronica, modelbouw en techniek. En in de toekomst zoals vele van jullie een cameratje eronder hangen en fpv.

Kunnen jullie mij vertellen waar en hoe ik deze het beste kan bestellen.
Sommigen bestellen bij flyinghigh, deze is inderdaad goedkoper.
Het vreemde is dat de Okto xl basis set bij Flyinghigh 2 zwitserse franken goedkoper is als de Hexa xl.

Ik denk dat het beter is het geheel in losse onderdelen (volgens het lijstje van de basisset) te bestellen, dan kan ik het zelf allemaal uitzoeken en programmeren. Of is de basisset beter? En verder wil ik het hele GPS en USB gebeuren er ook allemaal bij, evenals de Graupner MX20.

De reden voor een okto is de extra betrouwbaarheid bij het uitvallen van een motor, of zou de hexa dan ook nog goed te besturen zijn?

Bedankt! Gr. Coen
Mitglied
Coen,

Ik ben super tevreden met mijn hexa! Het hangt er van af wat je eronder wil hangen.
Je hebt op de hexa al een beetje redundancy wat betreft het uitvallen van 1 motor

Als je het geld eraan wil geven ga dan voor de okto xl

eric
Mitglied
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Heb net vorige week mijn Quadro XL afgemaakt en dit weekend de eerste proefvluchtjes gemaakt (en uiteraard ook de eerste propellortjes gebroken.)
Wat betreft de wet- en regelgeving is het me alleen nog niet helemaal duidelijk.
Ik heb wel op het forum gezocht maar vindt toch geen eenduidig antwoord.

Vraag 1
Als mijn MK bij iemand boven op het hoofd valt, dekt een normale aansprakelijkheids verzekering dat dan of moet ik daar een aparte verzekering voor afsluiten die speciaal is voor modelvliegen en zo ja welke verzekeringsmaatschappij heeft een goeie modelvliegverzekering.

Vraag 2
Als ik als prive persoon een camera onder mijn MK hang, heb ik dan ook een vergunning nodig of is dat alleen voor professioneel gebruik?

Alvast bedankt voor de hulp

Groeten,
Bernd
Mitglied
Eric,

Allereerst, beste wensen!
Ondertussen staat de okto xl in elkaar en werkt. Nu nog even uitzoeken hoe de mx20 goed ingesteld moet worden en dan kan ik verder spelen. Bij de gasstick op de mx20 heb ik de veerretour uitgeschakeld dat leek me wel handig.

Coen
Mitglied
Coen,

voor jou ook mijn aller beste wensen.
Veel sukses met je okto XL

Eric
Mitglied
dutchkopter meinte
Eric,

Allereerst, beste wensen!
Ondertussen staat de okto xl in elkaar en werkt. Nu nog even uitzoeken hoe de mx20 goed ingesteld moet worden en dan kan ik verder spelen. Bij de gasstick op de mx20 heb ik de veerretour uitgeschakeld dat leek me wel handig.

Coen

De veer kan wel handig zijn als je in vario mode gaat vliegen.

//Frank
Mitglied
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, ik wil met luchtfotografie beginnen, maar zelf een MK bouwen zie ik me nog niet doen. Ik kan in Duitsland een gebruikte Asctec Falcon 8 kopen, is hier in het Forum iemand die ervaring mee heeft. En is zo een falcon op basis van MK? Ik zou graag jullie ervaring horen? Heb er mee gevlogen, het ging op zicht goed. Ik heb nog nooit hier voor iets gevlogen?

Jack
Mitglied
Hoi jack,

Sorry, een Falcon 8 weet ik niet veel van af.
Ik dacht ook dat het leuk was luchtfotografie te doen, maar tot op heden vermaak ik me prima met het vliegen zelf. Ook het ' onderhoud' aan de kopter moet je niet te licht over denken. Er gaat waarschijnlijk nog wel eens wat kapot, e.d. (Ik heb na een crash min of meer een nieuwe kopter kunnen maken / kopen.
Een MK bouwen is echt niet moeilijk, al is een voorbeeld of ' hulpje' wel handig. Wellicht is er iemand in je buurt die je kunt raadplegen. Waar woon je?
Mitglied
Bemelmans meinte
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, ik wil met luchtfotografie beginnen, maar zelf een MK bouwen zie ik me nog niet doen. Ik kan in Duitsland een gebruikte Asctec Falcon 8 kopen, is hier in het Forum iemand die ervaring mee heeft. En is zo een falcon op basis van MK? Ik zou graag jullie ervaring horen? Heb er mee gevlogen, het ging op zicht goed. Ik heb nog nooit hier voor iets gevlogen?

Jack

De Asctec Falcon is een toestel dat niet op een MK gebaseerd is. Je zal er hier weinig info over vinden daar het een andere prijsklasse betreft, maar naar het schijnt is het een erg stabiel platform. Asctec heeft ook een hobby versie, maar daar rond is het al enige tijd erg stil.

En zoals ballo al gezegd heeft, reken in het begin zeker op een aantal crashes, start beter met een eenvoudige quad om te leren vliegen die makkelijk en goedkoop herstelbaar is.
Mitglied
Hallo Ballo en Arachnida,

Bedank voor antwoord, ik heb die Falcon nog niet gekocht. Maar volgens de Duitse Fotograaf is de Falcon heel ligt te vliegen, tegen over de MK. En daarom werkte hij met een Falcon. Ik vroeg hem, waarom doe je hem weg. Hij zij dat in Duitsland te veel concurrentie is, het zouden te veel mensen op die markt in springen. En het is niet zo veel werk voor zo een grote groep, en de prijzen staan onder druk. En hij denkt dat er een verbod staat aan te komen, omdat er zo veel zijn. Maar hoe zit dat hier in Nederland, ik weet dat je een Vergunning moet hebben. Is dat dan voldoende. Ik hoorde dat in België verboden is, klopt dat??

Jack.
Mitglied
Een verbod kan je op wachten.

De Heliambulance vliegers hebben al meerdere malen klachten neergelegd
omdat ze multicopters onderweg tegenkomen.

Dus mede piloten, kijk een beetje uit met het wildvliegen.

//Frank
Mitglied
+1
Mitglied
Bemelmans,

Wat betreft belgië: Ik heb me geïnformeerd bij het directoraat generaal luchtvaart en daar valt de MK onder telegeleide toestellen.
Dit wil zeggen dat je enkel mag vliegen op goedgekeurde model vliegvelden met een maximale hoogte van 300m.
Wild vliegen is inderdaad niet toegestaan. Als je professioneel, dwz bezoldigd, lucht opnames wil maken moet je MK gekeurd zijn en een vergunning voor luchtopnames hebben. Voor meer info verwijs ik je door naar het Directoraat Generaal op 02/2774329.

eric
Mitglied
Ivo, Bedank van je mail, hou mij op de hoogte. (Zelf bouwen zie ik me niet doen?)

Ik heb vandaag eens gegoocheld, en het zijn er hier in de BeNeLux ook veel die met een multicopter luchtfotografie doen. Dat had ik niet verwacht, en er zijn ook veel aanbieders van Multicopter systemen.

Eric, is jou bekend dat iemand MK gekeurd heeft?

Jack.
Mitglied
Jack,

Hier op het forum zijn er wel enkele...aan jullie om je te melden, ik niet dus want voor mij is het puur voor de fun :-)

eric
Mitglied
Na een crash krijg ik de foutmelding: Error 3: No FC Communication.
Deze melding krijg ik alleen als ik met mijn computer naar de navi control connect.
Als ik naar de flight control connect, (terwijl de stekker nog gewoon aan de navi-control zit) geeft hij wel gewoon alle gegevens en lijkt de FC normaal te functioneren zonder foutmeldingen.
Er is alleen geen communicatie tussen de Flight control en de Navicontrol. Ook krijg ik geen telemetry data meer op de zender. Ik had hier nog een nieuwe navi control liggen maar die lost het probleem niet op. Het lijkt er dus een beetje op dat de FC niet meer naar buiten communiceert.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Moet ik een nieuwe FC gaan bestellen of valt er nog iets aan te doen?

Groeten,
Bernd

PS bij de crash is er ook een BL control en een motor aan gort gegaan maar die zijn inmiddels vervangen
Mitglied
bernd,

volgens mij is er een probleem met de spi connectie tussen de FC en NC.
Is er geen connector pin losgekomen van de 6P SPI header.
Ik vermoed dat je leds op beide rood staan?

eric
Mitglied
Hoi Eric,

Dank voor je snelle antwoord
ik heb alle pinnen van beide connectoren bekeken en de verbindingen gemeten. Alles lijkt gewoon contact te maken. Als de USB op de 10P connector op de NC zit kan hij wel rechtstreeks contact maken met de FC (geklikt op de 'switch to flight ctrl' button in de koptertool), dan is er blijkbaar wel een verbinding tussen NC en FC, alleen dan ziet hij de NC niet (terwijl de connector nog steeds op de NC zit)
De telemetry doet het ook niet. Duidt dat er ook niet op dat het niet de kabel verbinding met de NC is?
Op de NC brandt één led rood en één led groen.

Groeten
Bernd

Seite: « < ... 77 78 79 80 81 82 83 84 85 > »

MikroKopter - Forum » MikroKopter » MK in Holland !!