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FlightCtrl V3.0, specs and speculations

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Klaus bitte ändere meinen Schreibfehler im Zitat
Kokosnuss wird mit 2s geschrieben LOL
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mil@n meinte
Klaus bitte ändere meinen Schreibfehler im Zitat
Kokosnuss wird mit 2s geschrieben LOL


Des checkt doch hier eh keiner :mrgreen:
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mil@n meinte
Apfel=10
Bananen=4
2 Kokusnusshälften=2
1 Kokusnusshälfte=1


WOW!! :shock:
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ja OK

Wie war das? Der Preis für die richtige Antwort war eine FCN v3.0?
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mil@n meinte
ja OK

Wie war das? Der Preis für die richtige Antwort war eine FCN v3.0?


Wo hast´n das gelesen ? *kicher

Ich finde es schön, dass man hier im Forum auch mal Spass haben kann *freu Mahlzeit
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HolgerB meinte
Das sind 29" Propeller an einem speziell für uns angepassten Motor.

Im Grunde sowas mit etwas mehr RPM/V
http://wiki.mikrokopter.de/en/MotorCurves#T-Motor_U8.2F135_28.22_6S

So 74 cm propellers confirmed.

RPM/V above 135. Would that be 150 RPM/V? 175 RPM/V? Or more like 160 RPM/V?

Please do not leave us with a "cliff hanger", we want to know. ;)
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??=14
1+10+3=14
« Bearbeitet von rtllrtll am 17.02.2016 13:31. »
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Foersom meinte
HolgerB meinte
Das sind 29" Propeller an einem speziell für uns angepassten Motor.

Im Grunde sowas mit etwas mehr RPM/V
http://wiki.mikrokopter.de/en/MotorCurves#T-Motor_U8.2F135_28.22_6S

So 74 cm propellers confirmed.

RPM/V above 135. Would that be 150 RPM/V? 175 RPM/V? Or more like 160 RPM/V?

Please do not leave us with a "cliff hanger", we want to know. ;)


Ich gehe davon aus, dass man die irgendwann hier im Shop kaufen kann
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HolgerB meinte
Das sind 29" Propeller an einem speziell für uns angepassten Motor.

Im Grunde sowas mit etwas mehr RPM/V
http://wiki.mikrokopter.de/en/MotorCurves#T-Motor_U8.2F135_28.22_6S


Ok,fassen wir mal zusammen. Ein Oktokopter mit 25 kg Abfluggewicht ist mit BLC V3 nicht möglich. Maximal mit 16kg laut Schubtabellen im H+I Wiki.
Ausser man wickelt und entwickelt sich irgendwelche Motoren selbst, weil es keine entsprechende Modelle am Markt gibt.
Ist natürlich alles ein großes Geheimnis.

Dazu sei zu sagen, dass auch mein Oktokopter mit 50 Ampere Schwebestrom 25kg hebt.(aufgrund speziell angepasster Motoren-sehr hoher Wikrkungsgrad)
Ich kann auch gerne dazu ein Video und eine Schubtabelle dazu posten falls es wer nicht glaubt.
Das ganze geht völlig problemlos mit 5 Euro China Regler.
Hab dazu eben mal einen Motor selbst gewickelt, vergleichbares gibt es halt nicht am Markt, aber es funktioniert.
Man muss es nur speziell anpassen.
*kopfschüttel*
Ich bin dann mal raus...


*sarkasmus*


PS: Holger,ich glaube es dir eh! :-)
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rtllrtll meinte
??=14
1+10+3=14

Richtig! man muss halt genau hin schauen,
4 Banane =4
3 Bananen =3

Mist, war doch noch falsch!
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CamLifter meinte
mil@n meinte
Apfel=10
Bananen=4
2 Kokusnushälften=2
1Kokusnushälfte=1


Richtig! Dazu muss man nicht mal studiert haben *lol


Denke mal das Ergebnis ist 14!

Unten sind es nur 3 Bananen :shock:
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Bin dann auch mal raus aus dem thread hier.
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I am curious about the performance of the new V3.0 FC ? Are there any demonstration videos ? TKS
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rtllrtll meinte
I am curious about the performance of the new V3.0 FC ? Are there any demonstration videos ? TKS

With performance what do you mean? Do you mean CPU processing power or new features?

There is not yet any videos, but I am sure there will come one later.
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Wenn in dem Thread jetzt wieder zwei raus sind, bin ich mal drin. ;)
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Foersom meinte
rtllrtll meinte
I am curious about the performance of the new V3.0 FC ? Are there any demonstration videos ? TKS

With performance what do you mean? Do you mean CPU processing power or new features?

There is not yet any videos, but I am sure there will come one later.


Thanks your reply , Foersom

Sorry for my poor English, I try to speak more clearly

We have both MK and DJI Systems , but prefer to MK systems on its technology such as features , safety , telemetry and so on.......

In our opinion , In slow flight , we hope MK can fly more solid in the air not always swing around . In fast flight , we hope mk can fly any direction at a fixed angle not always speed up and slow down . On these two flight stance, we think DJI was only and always more good than MK at now.
« Bearbeitet von rtllrtll am 18.02.2016 05:20. »
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rtllrtll meinte
Sorry for my poor English, I try to speak more clearly

Your English is fine. It is my Chinese that is not good. ;)

rtllrtll meinte
In our opinion , In slow flight , we hope MK can fly more solid in the air not always swing around . In fast flight , we hope mk can fly any direction at a fixed angle not always speed up and slow down . On these two flight stance, we think DJI was only and always more good than MK at now.

Is this during manual flight (with position hold) or during a way-point flight (single or multiple way-points)?
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Foersom meinte
rtllrtll meinte
Sorry for my poor English, I try to speak more clearly

Your English is fine. It is my Chinese that is not good. ;)

rtllrtll meinte
In our opinion , In slow flight , we hope MK can fly more solid in the air not always swing around . In fast flight , we hope mk can fly any direction at a fixed angle not always speed up and slow down . On these two flight stance, we think DJI was only and always more good than MK at now.

Is this during manual flight (with position hold) or during a way-point flight (single or multiple way-points)?


MK was more sporty ( swing around ) in manual flight , something like ACC not calibrate well , we can sure that the damper M3x15 for FC was good and the vibration came from the frame or motors and props was at minimum condition .

Mk wasn't fly to any where at a fixed angle movement ( always speed up and slow down ) during GPS aid ( PH, CH and WPs flight )

Thanks again
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rtllrtll meinte
MK was more sporty ( swing around ) in manual flight , something like ACC not calibrate well , we can sure that the damper M3x15 for FC was good and the vibration came from the frame or motors and props was at minimum condition .

There is several points here.

It is important that ACC and compass are calibrated and the micro-copter centre of gravity is best possible. Check micro-copter is in balance forward-backwards and left-right.

Perhaps your problem is like discussed in this thread about yaw in position hold, mainly in German but my messages during the thread are in English. Read all these comment during the thread.

I do not think the FlightCtrl V3.0 change this.

Do you use a alu frame or a carbon frame?

rtllrtll meinte
Mk wasn't fly to any where at a fixed angle movement ( always speed up and slow down ) during GPS aid ( PH, CH and WPs flight )

When you do manual flights (with PH) for filming the sticks can be difficult to operate precise, they are too sensitive and that can cause jerky movements. To make it more soft movement, in MikroKopter-Tool Settings, tab page Stick, change the "Nick/Roll P" from 6 to 5.

In general with filming I often use single points, because the micro-copter flies more stable than my manual flight movements.
« Bearbeitet von Foersom am 18.02.2016 08:05. »
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Foersom meinte
rtllrtll meinte
MK was more sporty ( swing around ) in manual flight , something like ACC not calibrate well , we can sure that the damper M3x15 for FC was good and the vibration came from the frame or motors and props was at minimum condition .

There is several points here.

It is important that ACC and compass are calibrated and the micro-copter centre of gravity is best possible. Check micro-copter is in balance forward-backwards and left-right.

Perhaps your problem is like discussed in this thread about yaw in position hold, mainly in German but my messages during the thread are in English. Read all these comment during the thread.

I do not think the FlightCtrl V3.0 change this.

Do you use a alu frame or a carbon frame?

rtllrtll meinte
Mk wasn't fly to any where at a fixed angle movement ( always speed up and slow down ) during GPS aid ( PH, CH and WPs flight )

When you do manual flights (with PH) for filming the sticks can be difficult to operate precise, they are too sensitive and that can cause jerky movements. To make it more soft movement, in MikroKopter-Tool Settings, tab page Stick, change the "Nick/Roll P" from 6 to 5.

In general with filming I often use single way-points, because the micro-copter flies more stable than my manual flight movements.



Thanks your detail reply , I will keep reading on this forum . By the way , I have both cabon and alu frame on the hand , I agree your opinion about the FC V3.0 which will maintain the flight behavior like before , and I guess the key point is something about the " Algorithm "......

below is the video from Russia , If it is possible that MK can fly like it ?
https://www.youtube.com/watch?v=SebDuA636Nw
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rtllrtll meinte
By the way , I have both cabon and alu frame on the hand

Stephan Lukas has explained that on carbon frames you should NOT use rubber dampers under the FlightCtrl, rather use plastic spacers.

However on alu frames you should indeed use rubber dampers.

It is probably best that he comes around and explain it himself.

Stephan please give your advice here! ;)

rtllrtll meinte
below is the video from Russia , If it is possible that MK can fly like it ?
https://www.youtube.com/watch?v=SebDuA636Nw

He uses a brushless gimbal for camera. I do not see that the multi-rotor is flying particulate stable. It is the video processing to track and cut out image that is the speciality.
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Hello,

at my CFK-X8 I had to use 20mm PA - spacer. With the rubber dampers at the FC the copter "wobbled" in flight ;)

pls. try it...

regards,
Stephan
« Bearbeitet von Stephan Lukas am 18.02.2016 15:15. »
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Foersom meinte
I do not think the FlightCtrl V3.0 change this.

rtllrtll meinte
I agree your opinion about the FC V3.0 which will maintain the flight behavior like before , and I guess the key point is something about the " Algorithm "......

ja ich glaube auch, daß dieses verhalten mit der derzeitigen FC v3.0 (firmware 2.14) nicht anders ist !! eine verbesserung kann nur mit einer überarbeiteten firmware erfolgen.

ein sauberes gieren mit möglichst wenig abweichung aus dem mittelpunkt kann man derzeit nur:
- mit einem perfekt eingestellten schwerpunkt in der mitte erreichen
- danach sollte man noch den ACC im flug kalibrieren
- der rahmen sollte nicht verzogen sein
- und am flugtag sollte wenig wind herrschen

lg ABH
« Bearbeitet von ABH am 18.02.2016 10:45. »
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Stephan Lukas meinte
at my CFK-X8 I had to use 20mm PA-damper. With the rubber dampers at the FC the copter "wobbled" in flight ;)

I can't confirm this. My flight control is mounted on original MK rubber dampers and my copter flies excellent, with or without payload. My frame is a foldable Aerotek CFK frame with 18 mm tubes.

ABH meinte
ein sauberes gieren mit möglichst wenig abweichung aus dem mittelpunkt kann man derzeit nur:
- mit einem perfekt eingestellten schwerpunkt in der mitte erreichen
- danach sollte man noch den ACC im flug kalibrieren
- der rahmen sollte nicht verzogen sein
- und am flugtag sollte wenig wind herrschen

Ist eigentlich logisch und gilt für alle FC-Hersteller, oder nicht?
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Hallo,

an meinem CFK-Hexa sieht das auch wieder ganz anders aus, da hatte ich gleich die PA-Dämpfer eingesetzt - aber die musste ich wieder gegen die Gummis tauschen. Das hängt also immer ganz stark vom jeweiligen Frame ab ;)

Grüße Stephan

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